söndag 20 februari 2011

Vin, Guitar Hero och språk

Kvällen igår bestod av lite vin och Guitar Hero, sen har Niklas hittat nåt språkprogram på datorn, där man i princip ska kunna läsa en språkkurs virtuellt. Jag fick fräschat upp mina kunskaper i spanska lite, det var riktigt kul! Kom ihåg en hel del, hade glömt en del, och mycket man trodde att man hade glömt kom tillbaka!



Provade även lite franska, det var kul det med! Bara väldigt lätta grunder, men en del fastnade trots att jag aldrig har kunnat ett ord franska innan! Och en hel del skratt blev det med, vilket jäkla uttal fransmännen har! ön öm.... Eller Un Homme som det stavas egentligen. Tror jag. Jag gick liksom aldrig in på stavningen igår, men "en man" uttalas iaf typ " ön öm" låter det som!



Men så hade man ju druckit lite vin igår med, så uttalet kanske var helt åt helvete nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar