lördag 4 juni 2011

Två flugor i en smäll!

Om man cyklar bort till Willys istället för att gå bort till Hemköp för att köpa blekmedel så sparar man 8 kr, och får en jäkla motionsrunda på köpet! Inte illa!

Jag känner verkligen att jag har kommit igång med det här med träningen och så på allvar nu, mitt nya och mer hälsosamma liv har börjat. Träning minst tre gånger i veckan på Curves, ingen mer cola på veckorna, som mest bara nåt glas på helgen. Inget mer småätande eller massa snacks mitt i veckan, från och med nu är det vatten som gäller, och kanske något nyttigare snacks till helgen. Helst fruktskål då, men eftersom frukten häromkring sällan är så jättefräsch (om man inte åker ut till Överby), så blir det sällan av. Istället ska jag satsa på typ salta pinnar eller möjligtvis popcorn, EN dag i veckan!

Funderar dessutom på att köra igång en ny omgång Nutrilett, det funkade ju toppen förra gången, så varför inte köra nu igen? Var ju typ ett år sen sist... Men det får vänta tills mina lediga veckor (dom jag inte har föreläsningar på högskolan), för det känns bättre att ha riktig lunch med sig dit för att orka med hela dagen.

Hej då överviktiga, stillasittande liv, hej mitt nya nyttigare jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar