måndag 7 november 2011

Några dagar sedan

Som jag sa, det blev ingen uppdatering under helgen, har verkligen haft fullt upp!

Flytten gick bra, delen i Trollhättan tog visserligen lite längre tid än planerat, men det funkade. Här i Falköping gick det däremot väldigt snabbt och smärtfritt! Vi var klara snabbt som attan, vilket innebar att vi kunde dricka öl tidigare än planerat (och att ölen tog slut tidigare än planerat). Däremot fick jag också gått bort till bowlinghallen och druckit öl med lite folk, riktigt trevligt!

Igår och idag har mest gått åt till att få iordning lite. Det går sakta men säkert framåt! Möblerna är ihopskuvade och på någorlunda rätt plats, lite bokhyllor som ska flyttas bara när mitt hörndatorskåp kommer hit ifrån Mölndal. Men lådor och skit, det går det tyvärr långsamt med... Har inte riktigt orkat med!

Idag blev det dessutom en härlig långpromenad med Fru, Barney och Tyke! Eller ja, härlig och härlig, har fortfarande en rätt ordentlig träningsvärk sen flytten, men den börjar ge med sig!

Imorgon ska egentligen vara första dagen med pendling till skolan, men jag har tur och får låna bil istället. Det blir rätt mycket dyrare, men imorgon är det värt det eftersom jag börjar en timma tidigare än vanligt, har långlunch då allra sista städningen ska göras, slutar 15 och har slutbesiktningen av lägenheten 15.30. Och att ta bussen efter det, då hade jag vart hemma mitt i natten nästan! Eller, inte riktigt, men sent. Skönt att slippa sån jättelång dag (längre än vad dagarna normalt kommer bli) första dagen.

Imorgon ska det dessutom ordnas gymkort på Actic, och på onsdag kommer jag förhoppningsvis igång med träningen! Hoppas på att lyckas släpa med mig Kristina, så jag får sällskap!

Nu är jag verkligen taggad på förändring här! Ny (nästan) stad, nya rutiner, nytt liv! Och så har jag ju ett vad att förlora också, 10 kg på 10 veckor! Jag säger att det är omöjligt på det sättet vi har slagit vad om, men eftersom jag ska göra så mycket mer för att kämpa än vad som ingick i vadet så skulle jag mer än gärna förlora det vadet, jag menar det är ju en jättevinst för mig!

Nu ska jag leta fram kläder och kurslitteratur så allt är klart inför imorgon, god natt alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar