lördag 29 oktober 2011

Kass morgon

Ryggen är fortfarande inte bra, men det börjar nästan gå åt rätt håll nu känns det som.

Sen är det alltid lika trevligt när mamma är bortrest och pappa är ensam hemma, han dricker väldigt mycket öl då och blir väldigt pratglad. Idag ringde han vid 12, hade redan hunnit få i sig en del öl, och ville att jag skulle köra honom till Mellerud ikväll för att han ville se nåt band som spelade där. Jag har inget emot att han dricker öl eller så egentligen, det är mest att jag helst vill slippa höra det. Och visst, egentligen hade jag mer än gärna kört honom till Mellerud eftersom jag i så fall skulle fått ha bil i en vecka, men det hade betytt att jag skulle behöva ta tåget till Göteborg för att hämta honom, sen köra till Mellerud, vänta tills det var slut ikväll och sen skulle han sovit här. Det är inte riktigt värt det känner jag. Något av det skönaste med att ha flyttat hemifrån är att slippa se honom och ta ansvar för honom när han blir såhär. Men samtidigt, det hade bart jäkligt skönt med bil nu det sista innan flytten! Men jag har bestämt mig för att det får vara, det är inte värt det. Jag flyttade hemifrån för att slippa skiten och har mått så jäkla mycket bättre sen dess, det vore bara dumt att bli inblandad igen.

Nä, nu ska jag återgå till att fixa här hemma! Vi stoppar ner alla tankar och funderingar i en flyttlåda och glömmer bort dom tycker jag!

1 kommentar: