tisdag 25 oktober 2011

Tentaplugg, födelsedagsfirande och begravningsdatum

Ja, vad ska man säga? Jag har inte riktigt haft varken tid eller energi till att uppdatera här på ett tag, det är mycket att göra och mycket som har hänt.

Till att börja med kan jag ju nämna att mormor är på bättringsvägen, hon svarar bra på behandlingen och även om hon fortfarande är på sjukhus har hon iaf fått börja komma hem på lite dagspermissioner, så det är ett bra tecken.

Bengts begravning är på fredag, jag har fortfarande inte riktigt bestämt mig för om jag ska gå. Det skulle bara vara väldigt kort, inget i kyrka utan i nåt kapell på kyrkogården bara, ingen präst utan nån kommungubbe istället och ingenting efteråt. Jag velar fortfarande, jag både vill och inte vill. Dom har sagt att jag inte behöver komma, vi var ju inte så nära dom senaste åren och jag har så fruktansvärt mycket med skola och flytt just nu, men ändå vill man ju liksom dit. Kanske.

Salstentan närmar sig med stormsteg, bara en vecka kvar nu. Det känns som in jag har det någorlunda under kontroll. Ibland iaf, för att jag i nästa sekund ska ha full panik och vara rädd att jag inte jan någonting. Men då tar jag fram mina instuderingsfrågor som jag har gjort och inser att det inte är så farligt, så kan jag hålla mig lugn en stund till.

Grupptentan i den andra kursen ska vara inne på fredag, men den känns helt under kontroll faktiskt. Imorgon ska vi träffas och göra sista finputsningen bara så är den klar att skickas in sen.

Flytten är om bara en och en halv vecka, och även där pendlar jag mellan att känna att jag har full kontroll till att nästa stund drabbas av panik. Det är ju så fruktansvärt mycket att göra! Fast egentligen inte, men med två tentor, flytt och begravning känns bara allting för mycket just nu och jag längtar verkligen tills allt ska vara överstökat så man kan ta det lite lugnt och koppla av igen!

Fast avkoppling fick jag i lördags egentligen (och till följd av lördagen även på söndagen). Syrran fyllde ju år för ett par veckor sedan så i lördags var det dags att fira! Jag skulle egentligen bara ha vart med på förfesten och sen åkt hem, men det slutade att jag hängde med ut på krogen, blev jättefull, missade nästan bussen och gick sedan hem från torget helt ensam mitt i natten. Lite läskigt förbi våldtäktsparken, lite mer läskigt att vara så trött och full och inte riktigt ha koll på hur man kom hem. Men hem kom jag!

Söndagen var jag jättetrött, men inte alls bakis! Jag vet inte hur det går till, men bakis blir jag nästan aldrig. Väldigt trött blir jag däremot, varje gång efter en sväng på krogen, oavsett om det är en lång eller kort kväll.

Nåja, det blev ett väldigt långt inlägg såhär innan läggdags, men det summerar den senaste tiden ganska bra! Lite tråkigt med bara Wall of text, men så blir det ibland. Jag lovar att försöka ha bild till nästa inlägg! God natt och sov gott, det ska jag göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar