lördag 8 oktober 2011

Massa skit

När den värsta chocken och allt efter att Bengt dog i söndags hade lagt sig och jag började bli mig själv lite mer igen så kommer nästa bomb. Mormor blev inlagd på sjukhus i torsdags kväll och mår inte alls bra. Förutom influensa, urinvägsinfektion och ögoninflammation så trodde dom att hon hade hjärtmuskelinflammation också. Det var det inte, så nu vet dom inte vad det är. I torsdags var det sagt att hon skulle vara kvar på sjukhuset över helgen, nu är det klart att hon blir kvar ännu längre, hur mycket längre vet vi inte. Det beror på när dom hittar felet och vad det är.

Pratade med henne lite snabbt igår kväll, hon lät inte alls pigg, men ville inte att jag skulle komma ner och hälsa på henne. Hon är så trött och dålig så mamma och moster får knappt komma och hälsa på, dom får komma en timma i taget under besökstid, en i taget, och mellan varje besök behöver hon minst en timma för att vila upp sig inför nästa. Så hon tyckte att hon nöjer sig med att dom kommer, och att jag inte ska missa skola eller så. Men blir hon sämre så får jag åka ner. Jag går just nu mest och väntar på besked. Så fort jag får ett sms eller någon ringer så är jag livrädd att det ska ha hänt henne något.

Mamma är där och hälsar på nu, så nu går jag och väntar på att hon ska komma hem så hon kan ringa med en rapport om hur det är. Och Niklas är just nu nere vid tåget och möter upp Nina som kommer på besök från Falköping. Ska bli skönt med lite mer sällskap, kunna koppla bort allt och försöka slappna av lite. Jag är inte alls bra på att ta emot dåliga besked om folk som står mig nära.

Detta har inneburit en hel del långpromenader nu igen. Och lite bakning. Och packning och städning, utan att något egentligen blir gjort. Jag behöver distrahera mig. Barney kommer iaf vara i toppform när allt det här är över! Han hade ju nästan börjat bli lite för tjock, men det börjar det bli ordning på igen. Ska byta foder till honom nästa gång också, han verkar inte tycka om Eukanuba längre.

Nåja, jag ska röja lite mer och ta en promenad till innan Nina och Niklas kommer, sen ska det lagas mat, drickas öl och snackas skit. Precis en sådan kväll som jag behöver. Om bara det där telefonsamtalet kunde komma snart också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar