torsdag 19 maj 2011

Hjälp

Niklas pratade med sin mamma förut, hon hade fått hem räkningen om allt han skulle betala för städning som inte var ordentligt utförd när han flyttade från sin lägenhet i Falköping. Städning som var ordentligt gjord och fläckar på tapeterna som var där innan han flyttade in redan (vilket kan styrkas av folk som hjälpte honom att flytta in). Eftersom hon stod som borgenär på hans lägenhet så fick hon nu hem räkningen. Hon verkade ta det rätt bra, frågade om vad det var för något och så, och nu ska hon tydligen ringa och skälla på Hyresbostäder.

Men det är inte därför rubriken säger "hjälp". Det är inget att säga hjälp över. Det jag fick lite panik över är att hon pratar om att komma och hälsa på. Och visst, det är väl inte så farligt. Det som gör det värre och mer panikartat är att hon pratade om att Douglas skulle följa med. Niklas son. Ja, han har en son. Som jag aldrig har träffat innan, eftersom de inte har en sådär jättebra relation om jag har förstått det rätt, de träffas inte speciellt ofta och inte direkt regelbundet.

Denna sonen hälsade han på i vintras när vi fortfarande bodde i Falköping. Efter det sa han att han ville ha en bättre relation med honom, och när han hade det så ville han att jag också skulle träffa honom. De har ingen bättre relation än. Nu ska denna sonen komma hit. När är inte bestämt, men bara tanken på det ger mig lite smått panik. Vet inte riktigt hur jag ska hantera det.

Vad tycker Niklas? Hur kommer han reagera? Hur kommer jag reagera? Hur kommer sonen reagera? Det känns som ett rätt stort steg det här! Men missuppfatta mig inte, samtidigt som jag tycker att det är väldigt skrämmande så tycker jag att det är väldigt spännande.

Nåja, det är egentligen inget att stressa upp sig över än, det är inte ens nåt datum satt. Det kan vara om en vecka, det kan vara om en månad, det vet jag inte. Jag vet bara att det verkar som om jag ska träffa min pojkväns mamma för andra gången (första gången räknas knappt eftersom det bara var typ 10 minuter i dörröppningen) och dessutom hans son för första gången. Spännande, men hjälp så skrämmande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar