måndag 23 maj 2011

Konsten att undvika att skriva tenta

Jag har verkligen svårt för att komma igång med min nästa hemtenta just nu. Blev ju nyss klar med en som jag skickade in, och nu har jag en till som ska vara inne tredje juni. Ingen panik än alltså, eftersom det brukar gå rätt fort när jag väl kommer igång. Men det är just det där med att komma igång, och jag är expert på att undvika just själva uppstarten av en tenta. Här är min lista på vad jag gör för att undvika att börja skriva:
'
*Börja dagen med att se nåt avsnitt av nån serie man har på datorn
*Dricka kaffe
*Baka
*Packa upp flyttlådan med skor man inte har fixat än
*Börja organisera garderoben
*Diska
*Städa köket
*Skura badrummet (igen)
*Dricka ännu mera kaffe
*Fundera på att färga håret
*Inse att man inte har blekmedel så det är ingen idé att färga håret
*Göra glacyr till kakan som har svalnat
*Se lite mer på nån serie
*Ta långpromenad med Barney
*Ringa och undersöka vilka träningsmöjligheter som finns häromkring
*Kolla mailen ungefär tusen gånger i timmen

Och sådär kan jag hålla på. Städa, kolla serier, organisera, promenera eller bara hitta på vad som helst för att slippa börja. Men nu börjar det bli dags. Jag SKA komma igång! Snart...

1 kommentar:

  1. Hahahaha! Känner igen det där med att skjuta upp arbete...

    SvaraRadera