måndag 22 augusti 2011

Lägenhetsjakt

Jag ringeer och ringer och letar för fullt. En del hyresvärdar känns helt omöjliga att få tag i! Framförallt dom man hade bestämt med att höras av idag, det är ju lite surt! Har även hittat en lägenhet på Blocket, stor och jättefin som jag fruktansvärt gärna vill ha! Inget svar där heller. Kan ju visserligen skicka iväg ett mail, men det känns enklare att ringa så man kan ställa ordentligt med frågor och så att man får sig en bild av vem som hyr ut och så dom får sig en bild av mig. Hade ju vart helt toppen att få den!

Annars är det ju inte så dyrt att köpa lägenhet där heller, men då vill det ju till att man har pengarna också. Och jag får ju troligtvis inga lån, inte ens ett litet, eftersom jag bara har studiemedel i form av lån och bidrag och att betala ett lån med ett lån, ja det låter ju som om det inte skulle godkännas!

I och för sig behöver man ju inte spara så länge för att ha råd att köpa en lägenhet där heller just eftersom att de är rätt billiga, men det vill ju till att faktiskt spara då med. Och i längden lönar det sig att köpa en lägenhet, eftersom man ju då får en lägre månadshyra. Hade ju inte alls vart fel! Dessutom större frihet att göra om lite som man vill i lägenheten, det hade jag älskat!

Nåja, jag fortsätter lägenhetsletandet senare i eftermiddag och ser om det dyker upp något mer nytt, nu ska jag iväg och träna och koppla av, njuta av att ännu en tenta är avklarad! Ha en bra dag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar