torsdag 22 september 2011

Torsdag

En rätt intressant dag i skolan idag, det lilla som blev av! Typ 10 minuters föreläsning om LPT och LRV (Lagen om Psykiatriskt Tvång och Lagen om Rättspsykiatrisk Vård), sen skulle vi se en film om hur det går till från det att det skrivs ett vårdintyg tills man blir inlagd på LPT, det tog en halvtimma plus ett salsbyte innan lärarna fick igång filmen och vi hann inte se slutet. Men det vi såg var riktigt intressant! På måndag är det dags för LVM, laggen om vård av vuxna missbrukare. Det kommer bli riktigt intressant, det är ju en av de sakerna jag vill jobba med sen!

Helena bjöd dessutom på Herbalife-shake till lunch, det var förvånansvärt gott! Jag har ju alltid tyckt att Nutrilett hör till dom godare shakesen som finns, inte en chans att jag kommer kunna uppskatta dom efter idag! Ska bara ha råd att beställa nu också, men det får nog tyvärr vänta tills efter flytten, det kostar ju en del att flytta. Speciellt om man gör det två gånger på ett år... Jösses, jag skulle nog aldrig ha flyttat till Trollhättan egentligen! Men nu har jag bott här och testat hur det är, konstaterat att jag inte trivs och då är det ju helt enkelt bara att flytta tillbaka. Nu slipper man ju dessutom fundera på hur det hade vart att bo här och slippa pendlingen för nu är det gjort. Det var inte värt det helt enkelt. 45 dagar kvar nu, tjoho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar